Opening: september 07, thursday 19: 00-21: 00

tarix30.12.2017
ölçüsü15.62 Kb.

 

 

 

 

                                                                                    

 

   

 

TUNCA 

‘TERRA AMATA’ 

SEPTEMBER 07 – OCTOBER 14, 2017 

OPENING: SEPTEMBER 07, THURSDAY 19:00–21:00 

  PRESS PREVIEW: SEPTEMBER 07, THURSDAY 17:00–19:00  

 

Galerist is pleased to present TUNCA’s solo exhibition titled 

Terra  Amata  between  the  dates 7 

September  -  1

4 October 2017. This is TUNCA’s first solo presentation at Galerist after having 

joined the gallery earlier this year.  

 

Taking its title from the pre-historic settlement in Europe where Neanderthals are first known to 

have  built  shelters,  the  exhibition  investigates  the  relationship  between  architecture  and  land 

around the most basic forms of dwelling. Gathering together TUNCA’s most recent drawings on 

paper  and  sculptures,  the  exhibition  also  presents  a  site-specific  intervention  suspending  the 

gallery’s 

architecture between objecthood and spatial experience.  

 

Time,  memory  and  commemoration  take  center  stage  within  the  artist’s  investigation  into 

architectural function on one hand, and into the fluid relationship between built environment and 

nature on the other. At first sight, the architectural forms depicted in the series of drawings titled 

“Domus” appear as the most basic representations of a home. On closer inspection, they reveal 

disfunctionalities and adaptations, as one has no doors, another has no windows and a third one 

has  its  door  sealed  off  with  bricks.  These  playful  permutations  on  the  spaces  of  transition 

suggest a blurring of the line between inside and outside, pointing either to an unusual extension 

or a complete obliteration of spaces of transition.  

 

All of these drawings on display are in fact based on photographs taken by TUNCA during a visit 

to the Auschwitz-

Birkenau concentration camps in Poland. These are façade and interior views 

of the cavalry barracks that were repurposed as part of Auschwitz I, and today repurposed again 

as  monuments  commemorating  the  holocaust.  TUNCA’s  depictions  of  brick  walls,  doors  and 

windows belonging to these structures thread through several layers of history, creating a space 

where  use  value and symbolic  value constantly  replace one  another.  In these  works, buildings 

are erected, repurposed, monumentalized, forgotten or taken back by nature at once, reminding 

us the transience of what we consider as granted in our present, history not being just a thing of 

the past.  

 

TUNCA graduated from Mimar Sinan University’s Faculty of Fine Arts. His multi

-faceted practice 

includes  canvas  painting,  drawing,  sculpture,  installation  works,  video  and  performance.  He 

constructs  a  world  of  images  departing  from  historical  memory,  cultural  identity  and  political 

facts.  Historical sublimation  and  ideological constructs  of social  and  political  events  are central 

issues  in  his  practice.  He  investigates  the  monumental  layers  of  memory  ranging  from  official 

histories to individual stories, and the phenomenon of testimony beyond documentarism. 

 

In  2005,  parallel  to  the  9th  Istanbul  Biennial,  as  part  of  the  performance  titled  ‘Floating  Slum 

House’ the artist spends a week, together with Guido Casaretto, in a floating slum house they 

have  built  on  the  Golden  Horn  and  they  document  this  process.  TUNCA  participated  in  group 

exhibitions  at  various  museums  and  art  institutions  including  the  4th  International  Çanakkale 

Biennial,  CerModern, santralistanbul,  KuadGallery,  Elgiz  Museum,  and  Siemens  Art  Gallery.  In 

2014,  the  artist  received  culinary  training  and  realized  a  series  of  performances  around 

gastronomy, history and politics for his solo exhibition “Desire” in Istanbul. TUNCA’s works were 

recently  shown 

at  Sabancı  University  Kasa  Gallery, Istanbul,  (2016)  with  Hera  Büyüktasçıyan, 

“All The Light We Cannot See” at Galerist, Istanbul(2017) and two

-person exhibitions at Corridor 

Project  Space,  Amsterdam  (2017)  with  Superflex.  Most  recently  in  2017  he  was  awarded  a 

residency at the Cité des Arts in Paris. 

 

   

 

:

uploads
uploads -> Ali məktəb psixologiyası
uploads -> CəFƏR İbrahimov
uploads -> «xalqların psixologiyası»
uploads -> Mövzu İstehlakçi davranişinin təDQİQİ İstehlakçı davranışı nəzəriyyələri
uploads -> İnsan psixikasına təsir göstərən maddələrin sui-istifadəsi ilə əlaqədar detoksifikasiyanın keçirilməsi Qaydasının təsdiq edilməsi haqqında
uploads -> Biblioqrafiya
uploads -> Affektive Störung Diagnose Affektive Störungen sind durch Störungen der Stimmungslage, des Antriebs
uploads -> Kolleg-14 juni-zch-affekt


Dostları ilə paylaş:

©2018 Учебные документы
Рады что Вы стали частью нашего образовательного сообщества.
?


opf-soogu-okonh-chisl---18.html

opf-soogu-okonh-chisl---22.html

opf-soogu-okonh-chisl---27.html

opf-soogu-okonh-chisl---31.html

opf-soogu-okonh-chisl---36.html